Na Pradze, za ulicą Targową, na przedłużeniu osi budującego się mostu stałego na Wiśle, rozpoczęte zostaną równo z wiosną roboty ziemne, potrzebne do otrzymania poziomu, ubezpieczającego stację drogi żelaznej Petersburgsko-Warszawskiej, od wylewów Wisły. Następnie tamże stawiane będą zabudowania, przeznaczone do tymczasowego zastąpienia stałych budynków, które dłuższego czasu do budowy potrzebując, nie mogą być wykończone przed otwarciem drogi, t.j. przed jesienią roku przyszłego.
Na teraz w obrębie Pragi, nie są jeszcze prowadzone roboty na gruncie; o 4 wiorsty dopiero od mostu, po prawej stronie traktu Radzymińskiego widzieć można takowe i te następnie spostrzedz się dają około wsi Ząbki (w pow. Warszawskim), wsi Wołumina, Kłębowa, Jasiennicy, Tłuszczu, Chrzęsna, miasta Jadowa, wsi Łochowa (położonych w pow. Stanisławowskim), wsi: Wielkiego, Kiełczewa, Prostyni (w pow. Siedleckim), wsi Małkini, miasta Czyżewa w pow. Ostrołęckim), wsi: Dąbrowy, Gąsówki (w pow. Łomżyńskim), zkąd też droga przeszedłszy granicę wchodzi do gubernji Grodzieńskiej, w bliskości miasta Suraza i następnie prowadzi do Białegostoku.
Na drodze tej budowane są w granicach Królestwa trzy znaczniejsze mosty, t.j. na rz. Liwcu (pod Łochowem), na rz. Bugu (pod Małkinią) i na rz. Narwi (na granicy); wszystkie podług projektu przedstawionego przez p. Grille, do których użyte są wyroby żelazne z fabryk pp. Ernesta Gossin i Spół. we Francji. Dalszy kierunek drogi, znanym jest już z opisów pierwej przez Gazety Godz. podanych.
Gazeta Codzienna
1860, nr 32
Autora wspiera Wołomin Światłowód
+ There are no comments
Add yours