Nowa podmiejska linja kolei konnej od granic przedmieścia Pragi do wsi Marki, gdzie znajduje się jedna z największych w kraju przędzalń firmy Briggsa i Posselta, zacznie się od przystanku towarowego kolei petersburskiej w Targówku, w sąsiedztwie stacji wojskowej, a dotrze aż do podwórza fabrycznego we wsi Marki, nieco w bok od szosy poza linję mieszkalnych domów fabrycznych, przebiegłszy około 6½ wiorst prawą stroną szosy radzymińskiej. Nie dochodząc do Marek, o 1½ wiorsty odłączy się odnoga do cegielni Pustelnik hr. Platera w sąsiedztwie przystanku kolei petersburskiej Ząbki. Prawdopodobnie w r.p. Towarzystwo belgijskie wybuduje dla połączenia z koleją do Marek odnogę tramwajów przez ul. Radzymińską i Ząbkowską do Targówka przy rogatkach.

Kurjer Warszawski
R.75, nr 279
9 października 1895

 135 odsłon,  1 odsłon dzisiaj

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.