Po raz piąty od ukończenia strasznej nawet dla zwycięzców wojny, Automobilklub polski złożył dowód przed sportową publicznością niestrudzonych swych wysiłków zmierzających do rozwoju naszego sportu samochodowego. Tym razem urządza on w dniu 8 października I-sze polskie wyścigi samochodów, motocykli, sidecar’ów (motocykle z wózkiem ) i cyclecar’ów (trzykołówki). Odbędą się one na specjalnie w tym celu przygotowanym torze, biegnącym od miejscowości Struga — Czarna Struga — szosą poprzeczną do szosy Zegrzyńskiej, Zegrzyńską do Radzymińskiej – Radzymińską z powrotem do Strugi.

Obwód toru wynosi 14.546 klm. i będzie trzykrotnie przez każdego z uczestników przejechany. Okoliczność ta da widzom możność dokładniejszego określenia techniki współzawodników i bliższego zapoznania się z jakością uczestniczących maszyn.

W wyścigu wezmą udział na motocyklach panowie: Choiński, M. Jabrzemski, W. Mrajski, K. Załęski; na Garley’ach: Davidson, Kapałczyński i H. Liefeld na Triumph’ie i Michalak na „Indian”. Na sidecar’ach marki Harley Davidson 11 HP. pp.: R. Kosiński i A. Orzechowski. Cyclecar „Morgan” 9 HP. prowadzić będzie p. K. Pastuszenko.

Udział na samochodach zgłosili pp.: W. Zagórski na „Opel” i “Dixi“, T. Heyne „Laurin i Clement”, H. Liefeld ”Hispano-Suiza“, p. Bitschan „Minerwa”, C. Zbierański „Nagant”, J. Herse „Renault”, Bergman „Panhard Levassor”, Braun „Dixi“, Woźniakowski „Revere”, C. Sknurzyl „Premier” i J. Michalski na 8 konnej „Pahard Levassor”.

Początek wyścigów o godz. 10 r., przypuszczalny koniec o godz. 17. Dojazd kolejką marecką do stacji Struga. Pociągi odchodzić będą co 15 minut. Wygodne loże, trybuny, zarezerwowane miejsca dla prywatnych samochodów i pojazdów, bufet, no i jak należy przypuszczać śliczna pogoda zapewniona.

Junzał

Polska Zbrojna
pismo codzienne
R.2, nr 273 (7 października 1922)

 176 odsłon,  2 odsłon dzisiaj

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.