Zarząd kolei mareckiej (wązkotorowej) zamierza przedłużyć swoją linię od fabrycznej wsi Marki, położonej na ósmej wiorście traktu prasko-radzymińskiego do samego Radzymina. Radzymin, jedno z najuboższych miast powiatowych w Królestwie Polskiem wkrótce już nabierze pewnego znaczenia pod względem handlowym, gdy znajdzie się na nowobudowanym trakcie szosowym łomżyńsko-warszawskim. Dotychczas trakt do Łomży wiódł przez .Jabłonnę, Serock, Pułtusk, Różany, Ostrołękę, lub też z Serocka, przez Wyszków i Śniadów, teraz wszakże gdy nastąpi bezpośrednie połączenie szosowe Wyszkowa z Radzyminem po zbudowaniu mostu na Bugu, będzie to najkrótsza droga z Warszawy do Łomży, a tem samem martwy dotychczas Radzymin znacznie się ożywi. Dlatego też i przedłużenie kolei mareckiej do Radzymina ma duże znaczenie. Pogłoska zamieszczona w jednem z pism, jakoby zarząd kolei mareckiej zamierzał przystąpić do budowy tramwaju do cmentarza brudzieńskiego, nie ma podstawy.

Słowo
R. 17, 1898, nr 66

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.