Zarząd kolei mareckiej (wązkotorowej) zamierza przedłużyć swoją linię od fabrycznej wsi Marki, położonej na ósmej wiorście traktu prasko-radzymińskiego do samego Radzymina. Radzymin, jedno z najuboższych miast powiatowych w Królestwie Polskiem wkrótce już nabierze pewnego znaczenia pod względem handlowym, gdy znajdzie się na nowobudowanym trakcie szosowym łomżyńsko-warszawskim. Dotychczas trakt do Łomży wiódł przez .Jabłonnę, Serock, Pułtusk, Różany, Ostrołękę, lub też z Serocka, przez Wyszków i Śniadów, teraz wszakże gdy nastąpi bezpośrednie połączenie szosowe Wyszkowa z Radzyminem po zbudowaniu mostu na Bugu, będzie to najkrótsza droga z Warszawy do Łomży, a tem samem martwy dotychczas Radzymin znacznie się ożywi. Dlatego też i przedłużenie kolei mareckiej do Radzymina ma duże znaczenie. Pogłoska zamieszczona w jednem z pism, jakoby zarząd kolei mareckiej zamierzał przystąpić do budowy tramwaju do cmentarza brudzieńskiego, nie ma podstawy.

Słowo
R. 17, 1898, nr 66

 42 odsłon,  1 odsłon dzisiaj

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.